اعتراف بر جنایات که در افغانستان صورت گرفته
الحاج اسرار خواجه الحاج اسرار خواجه

 

 

رهبری وزارت معارف افغانستان وقایع بحران آفرین چهاردهه افغانستان را از مضمون تاریخ شاگردان مکاتب افغانستان حذف نموده اند تا شاگردان مکاتب فرزندان آینده ساز کشور از تاریخ بحران زا که با جنایات سپری شده آگاهی نداشته باشند زیرا در این مدت زمان جنایات سازمان یافته قتل و قتال مردم بی گناه , سوزاندن مکاتب و اماکن عامه چور و چپاول دارایی عامه و مردم و از بین بردن زیر بناهای تولیدی و زراعتی , و غصب زمین های بیت المال و ملکیت های عامه چون این اعمال توسط رهبران احزاب و زور مندان سلاح بدست و دولت مردان و طالبان با استفاده ازدین مقدس اسلام در جریان تاریخ چهار دهه صورت گرفته که نتیجه آن توده های وسیع از مردم رنج کشیده هم از دهقانان , کارگران , پشه وران , کارمندان پایین رتبه دولتی, معلمین و تعدادی که معیوب شده اند بالعموم در حالت فقر و بی خانمانی به سرمیبرند و تعدادی از روشن فکران و جوانان که نیرو شان سرمایه ملی محسوب میشود در حالت فلاکت بار و حقارت بار مهاجر شده اند.

آیا آگاه بودن و آموزاندن چنین وقایع تاریخی کشور برای فرزندان آینده ساز افغانستان خلاف موازین اسلامی و انسانی است؟ و یا اینکه آموزنده میباشد.

از دانشمندی پرسیدند که ادب را از کی آموختی  فرمود از بی ادبان  یعنی ازاعمال بد آنها اجتناب ورزیدم  و از این پند عامیانه تا امروز در جهان پیروی میگردد.

فهمیده شده نمیتواند که رهبری وزارت معارف کشور که سرنوشت ساز آینده سازان افغانستان را مربی اند به اساس کدام اصل و اصول اسلامی و انسانی و افغانی وقایع تاریخی کشور را از مضمون تاریخ شاگردان مکاتب حذف و حقایق را کتمان مینمایند.

جهان امروز جهان علم , منطق , عقل سلیم , دانش و تدبیر درایت و فراست بینش و سنجیش است اعمال انسان های که در رهبریت جوامع قرار دارند  اعمال و حالات زنده گی شان تحلیل و ارزیابی میشود.

همین حالا در مدارس کشور آموزش و پرورش و دانش فرزندان  در سطح پایین ترین کیفیت قرار دارد  میباید در ساختار مضامین شاگردان قبل از چاپ و تهیه کتب درسی از دپارتمنت های تعلیمی مکاتب ولایات و مرکز نظر خواهی به نظریات و پیشنهادات استادان محترم با تجربه احترام گذاشته عملی شود.

رهبری وزارت معارف از وقایع و جنایت که در گذشته توسط رهبران احزاب و زورمندان صورت گرفته ترش و وحشت نداشته باشند زیرا تاریخ کتمان شده نمیتواند جنایات جنایت است کتمان جنایت جرم پنداشته میشود.

رهبری وزارت معارف باید آگاه باشند که این اعمال شان نیز ثبت تاریخ میگردد .

نزد مردم پرسش به میان میاید در کشور مرجع و نهادی وجود ندارد که از همچو اعمال جلوگیری و یا رسیدگی نمایند. پارلمان کشور نمایندگان منتخب مردم که به نمایندگی از مردم در چوکات قانون اساسی کشور که ازعملکرد قوه اجراییه یعنی حکومت را نظارت و از حقوق حقه مردم دفاع مینمایند باید با همچو موضوعات نیز متوجه بوده مسولیت پذیر باشند.

اگر این مکتب است و این ملا حال طفلان خراب میبینم

 

 مورخ 28-02-2012     با احترام


February 28th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها